שיווק אפליקציות: לקדם את האפליקציה שלך כל הדרך אל הבנק

שיווק אפליקציותמאז השקת מכשירי הסלולארי החכמים והטאבלטים, השתנה עולם פיתוח התוכנות באופן מהותי.
במקום לפתח תוכנות כבדות למחשבים אשר נמכרות במחיר גבוה למספר מועט של לקוחות,
עבר השוק להתמקד ביצירת אפליקציות קטנות ויעילות למכשירי המובייל, הנמכרות במחיר זול להמונים.
עם זאת, לא כל אפליקציה, מושקעת ככל שתהיה, מסוגלת לעבור את הסף ולהפוך לרב מכר.
כדי להביא אפליקציה להימכר בצורה המונית כבר מהשלב הראשון, עלינו להשקיע בשיווק אפליקציות.

מהו שיווק אפליקציות?

שיווק אפליקציות הוא קידום אפליקציות בדירוג הפופולריות הנמצא בעמוד הראשי של חנויות האפליקציות ומשפיע על חשיפתה לכלל המשתמשים.
קידום אפליקציה נכון, הופך את מידת פופולאריות האפליקציה בחנות למנוע הפצה יעיל המכפיל את הרווח שלך ממכירותיה.
בעוד שישנם הבדלים קלים בין שיווק אפליקציות ב-Appstore לבין שיווק אפליקציות לאנדרואיד,
התהליך מורכב ממספר שלבים בעלי קווים מנחים משותפים שתפקידם לעזור לאפליקציה שלך לצבור את הפופולאריות הנדרשת בפרק הזמן המהיר ביותר.

שלבי שיווק האפליקציה

שיווק אפליקציה דורש ביצוע של מספר שלבים חשובים:

1. הגדרת הקטגוריה המתאימה – בזמן הגשת אפליקציה לאישור חנות האפליקציות המתאימה, עלינו לשייך אותה לקטגוריה הנכונה.
לאחר האישור, השיוך לקטגוריה הנכונה יכול להשפיע מהותית על מהירות הקידום בדירוג בהתאם לכמות האפליקציות המתחרות בתוכה.

2. הגדרת התגיות – התגיות הן המילים אותן אנשים יחפשו כדי למצוא את האפליקציה שלנו בחנות האפליקציה.
כדי לדאוג שימצאו אותה יש לבצע מחקר מילות מפתח בעזרת תוכנות מיוחדות שתעזור לנו לזהות מהן המילים הרלבנטיות שקהל היעד שלנו מחפש.

3. הגדרת כותרת ותפקוד האפליקציה – ככל שאנשים מבינים יותר בקלות מה האפליקציה עושה, כך יותר קל להם להבין אם הם רוצים להוריד אותם או לא.
לשם כך, עלינו להגדיר נכון מה היא עושה ועבור מי היא מיועדת תוך שימוש במילים אשא מצאנו בשלב הקודם.

4. הקמת אתר לאפליקציה – על ידי הקמת אתר לאפליקציה, קידומו ופרסומו ברשת האינטרנט, אנחנו חושפים לקוחות פוטנציאליים למצוא אותה גם אם הם אינם נמצאים בתוך חנות האפליקציות. כך, אנחנו יוצרים תנועה אל תוך עמוד האפליקציה אשר משפרת את מדד הפופולאריות שלה.

5. פרסום האפליקציה – פרסום אפליקציות דרך פרסומי עיתונות, סיקורים מצד בלוגים מובילים ודרך הרשתות החברתיות מחזק את תשומת הלב כלפיה.
חיזוק תשומת הלב מוביל להגדלת הסקרנות כלפיה ואיתה גם את כמות ההורדות.

6. מיטוב השיווק – שלב זה הינו הקריטי מכולם בשיווק אפליקציות.
לאחר יצירת תשתית מתפקדת, עיקר העבודה בשיווק אפליקציות הינה ביצוע שינויים מתמיד בהגדרות שנעשו כדי לשמור את תוצאות הקידום ולהביא משתמשים חדשים להוריד אותה.

איך ניתן להתחיל לשווק את האפליקציה שלך כבר היום?

בין אם מדובר בשיווק אפליקציות לאייפון, אייפד או אנדרואיד, שיווק אפליקציות הינו תהליך אשר חשוב להתחיל מוקדם ככל האפשר.
כדי להתחיל את התהליך בהקדם האפשרי, יש להתקשר למספר המופיע בראש העמוד או להשאיר פרטים בטופס הנמצא בצד שמאל.