פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוקכשאנחנו חושבים על פרסום בפייסבוק, אנחנו ישר חושבים על כמות האנשים העצומה אשר משתמשת בפייסבוק. אנחנו חושבים על אותם האנשים ששורפים ימים שלמים רק במעקב אחר הסטטוסים של החברים שלהם. אנחנו מיד חושבים, על כמה שזה נפלא שמשתמשי פייסבוק חושפים את המידע שלהם לפייסבוק, כי רק כך אנחנו נוכל למצוא ולמקד את הלקוחות המתאימים לנו ביותר.

פרסום בפייסבוק נשמע כמו חלום. קהל יעד של כ-2 מיליון ישראלים, לא בא ברגל. אם העסק שלנו פונה לארה"ב או לשאר העולם, אז בכלל נראה כאילו נחתנו בגן עדן. אך האם באמת הכל כל-כך ורוד בממלכת פייסבוק?

האם באמת כדאי לבחור פרסום בפייסבוק כאסטרטגיה

כמו שיש לפרסום בפייסבוק יתרונות, כך יש לו גם חסרונות. הבעיה המרכזית של הפרסום בפייסבוק היא אקטיביות הגולשים. קהל היעד בפייסבוק, מוגדר כקהל יעד אקטיבי. הפייסבוקרים, אינם מחפשים פתרון כלשהו. למעשה, רוב הפייסבוקרים נמצאים בפייסבוק מרוב שיעמום או מתוך התמכרות. לעומת זאת, הגוגלרים מחפשים פתרונות בצורה אקטיבית. לגוגלרים יש מטרה והם נואשים למצוא אותה… הפייסבוקרים בעיקר רוצים להעביר את הזמן.

מהסיבה הזו להיות ראשון בגוגל, עשוי להראות יותר אטרקטיבי מאשר פרסום בפייסבוק. אך לא תמיד כך העניין. מה שקורה בפועל, הוא שאופי הגלישה בפייסבוק, בעיקר מסבך את העניין אך לא הופך אותו לבלתי אפשרי. הצלחה בפייסבוק דורשת יצירת אסטרטגיית שיווק מורכבת, אשר מתמקדת במספר זוויות שיווקיות ודורשת הרבה יותר מאשר לפתוח עמוד בפייסבוק.

שיווק בפייסבוק – איך זה עובד?

ישנם 3 כיוונים בהם ניתן להתקדם על מנת להצליח בפרסום בפייסבוק:

  1. פרסום ממומן בפייסבוק – בדומה לקידום ממומן בגוגל, גם פייסבוק מאפשרים לנו לפרסם על פלטפורמת הפירסום שלהם תוך כדי תשלום על הקלקות בלבד. על-ידי שימוש בטקטיקה זו, אנחנו מקבלים מפייסבוק אפשרויות פילוח ומיקוד שעוד לא נראו בעולם הפרסום. יש לנו את האפשרות לכוון בדיוק ללקוח האידיאלי שלנו. אנחנו יכולים לכוון אליו לפי מגדר, גיל, העדפות מיניות, מצב יחסים, מקצוע, תחומי לימוד, מקום עבודה, תחומי עניין ועוד… החסרון של שיטת פרסום זו הוא שאנחנו משלמים על כל הקלקה.
  2. שיווק חברתי בפייסבוק – השיטה הזו כוללת פתיחת עמוד בפייסבוק ושיווקו. על מנת שעמוד בפייסבוק יצליח, יש לייצר לו אסטרטגיה שיווקית אשר כוללת אסטרטגיית תוכן. חשוב מאוד לעדכן את העמוד בתוכן בתדירות תכופה וגבוהה. נוסף על כך חשוב מאוד לפעול ליצירת שיתופי פעולה עם עמודים דומים על מנת שניתן יהיה לממש טקטיקה אשר נקראת "החלפת לייקים". היתרון כאן הוא שהשיטה חינם. החיסרונות המרכזיים כאן הם הזמן הרב שצריך להשקיע בתוספת חוסר היכולת למקד את הלקוח האידיאלי.
  3. האסטרטגיה המשולבת – כמו שהשם מרמז, אסטרטגיית הפרסום המומלצת ביותר תהיה שילוב של 2 השיטות הנ"ל.

כיצד אפשר להתחיל לפרסם בפייסבוק?

על מנת להתחיל בקמפיין פרסום בפייסבוק, חשוב מאוד ליצור אסטרטגיית שיווק ופרסום. במידה ולא תהיה תוכנית פעולה, יש סיכוי סביר לבזבוז זמן וכסף רבים. כפי שנאמר קודם, הפייסבוקרים הם קהל קשה מאחר ואינו מחפש אחר פתרונות באופן אקטיבי. על מנת לייצר אסטרטגיית פרסום בפייסבוק ולקבל ייעוץ בחינם מהמומחים המובילים בארץ, ניתן להשאיר פרטים בתיבה הבאה ונחזור אליך בהקדם:

השם שלך (חובה)

הדואר האלקטרוני שלך (חובה)

טלפון

הערות